Leverans hem till dörren - Snabb leverans, 2-3 vardagar - Säker betalning - Fri Frakt vid köp över 1000 kr

Retur och reklamationer

Ångerrätt
Du har alltid 14 dagars bytesrätt/ångerrätt på samtliga varor mot kvitto/faktura. Tiden för ångerrätten räknas från det att du mottagit varan.

När varan returneras och ångerrätten utnyttjas kan detta bara ske om varan returneras i samma skick och mängd som när du mottog den. Skyddsprodukter återtas endast i obrutna förpackningar.

Lämnar du en ny order i samband med byte betalar du ingen ny fraktavgift. Lägg i så fall en ny order och skriv i meddelandet till oss vilken order du vill byta från och vilken vara det gäller. Vi skickar din nya vara tillsammans med en retursedel. Lägg med en kopia med returen på den order som ska bytas. Vi krediterar din första order när vi får tillbaka returen. Byten kan ta upp till 2 veckor. 1 bytestillfälle per order ingår.

När du utnyttjar ångerrätten på en vara betalar vi tillbaka varans köpeskilling, du betalar returfrakten.

Returnera varorna till:
Roslagens Golv Östhammar AB
Fabriksvägen 13
742 34 Östhammar, Sverige

 

Reklamationer
Du har rätt att reklamera en skadad eller felaktig vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Eventuella fel på produkten ska reklameras inom 7 dagar från när felet upptäckts eller borde ha upptäckts av kunden. Vid synliga transportskador ska det fotograferas samt anmälas omgående till chauffören, noteras på fraktsedeln direkt vid mottagande samt meddelas oss skriftligt via mail. Skicka bilder på skadan vid reklamationen, så kan vi hantera den snabbare.

Skadad vara ska skickas tillbaka till oss om vi inte meddelar något annat. När vi får din reklamation skickar vi en retursedel för återsändande av varan. Vi ersätter inte varor som inte har reklamerats innan retur till oss.

Om vi godkänner reklamationen skickar vi en ny vara. Skulle varan vara slut återbetalar vi köpeskillingen och de fraktavgifter som du ev har haft i samband med reklamationen.

Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi följer nämndens rekommendation.