Köpvillkor och hantering av personuppgifter
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra köpvillkor utan något föregående varsel. De priser och köpvillkor som var online vid beställningstillfället är det som gäller för ditt köp.
Minimiålder
Som kund i vår webbshop måste du vara 18 år eller äldre.
Orderbekräftelse
När du handlar på roslagensexpress.se får du först en preliminär orderbekräftelse. När din order behandlats och lagts in i vår orderhantering skickas en slutgiltig orderbekräftelse via mail.
Tryckfel och produktbilder
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i alla delar av webbshoppen. Notera även att bilderna aldrig kan återge en produkts verkliga utseende. Alla produkter vi säljer kan användas i Sverige.
Priser
Alla våra priser visas i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. Samtliga priser gäller tillsvidare och vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter. Vid felaktiga priser förbehåller vi oss rätten att annullera beställningen. Priset för produkter som ingår i en kampanj gäller under aktuell kampanjperiod. Prisjusteringar kan komma att göras beroende på ändrade priser hos våra leverantörer, valutaändringar, momsändringar och avgifter med mer.
Köpinformation
Hittar du inte den information du söker är du välkommen att kontakta oss. Ring vardagar kl 7-16 så får du personlig service alt. lämna ett meddelande så ringer vi upp. Mailfrågor som rör köp/beställningar besvaras inom 48 timmar helgfria vardagar.
Telefon: 0793-204776
Mail: info@roslagensexpress.se
Alla priser är inklusive moms 25 %.
Frakt/expeditionsavgift (f.n. 80 kr inom Sverige) tillkommer på alla beställningar. Vid köp för över 1000 kr är det fri frakt. För direkt hemleverans av större paket debiteras 199 kr, detta finns som tillval i kassaregistreringen.
OBS! Löser du inte ut ditt paket alt att det returneras olevererat debiteras du kostnaderna för frakter och hantering om 350 kr.
Betalsätt
Betalningar kan ske med:
- Kort
- Klarna konto, faktura eller delbetalning
- Klarna direktbetalning bank
- Swish
- Paypal
Leveransgaranti
Oftast finns alla våra produkter i lager. Om produkterna finns i vårt lager levereras normalt din order inom 2-3 arbetsdagar. Skulle något saknas i din beställning kontaktar vi dig för nytt leveransdatum eller så återbetalar vi omgående pengarna till dig.
Leveranstid
Vi skickar normalt dina varor första vardagen efter din beställning. Det tar ca 2-3 vardagar för paketet att nå fram till dig, men ibland tar det lite längre tid beroende på utkörningsfrekvens hos speditören. Vid storhelger och många helgdagar tar det längre tid. Du kan alltid spåra din leverans själv genom det sändningsnummer du har fått.
Bättre service utan extra kostnad!
Vi utnyttjar Post Nord och Schenker för distribution av paket. Mindre försändelser skickas med Post Nord mypack, vilket innebär att de skickas direkt hem till dig. Större försändelser skickas till ett utlämningsställe nära dig eller till angiven adress med Post Nord eller Schenker.
Transportgaranti
Alla varor som skickas till dig är transportförsäkrade.
Ser du skadan först när du kommit hem och öppnat paketet, anmäler du skadan direkt (inom 24 timmar från uthämtat paket) på mail till oss.
Vi står för transportrisken vid leverans från oss. Vid eventuella returer, står du för transportrisken.
Ångerrätt
Du har alltid 14 dagars bytesrätt/ångerrätt på samtliga varor mot kvitto/faktura. Tiden för ångerrätten räknas från det att du mottagit varan.
När varan returneras och ångerrätten utnyttjas kan detta bara ske om varan returneras i samma skick och mängd som när du mottog den. Skyddsprodukter återtas endast i obrutna förpackningar.
Lämnar du en ny order i samband med byte betalar du ingen ny fraktavgift. Lägg i så fall en ny order och skriv i meddelandet till oss vilken order du vill byta från och vilken vara det gäller. Vi skickar din nya vara tillsammans med en retursedel. Lägg med en kopia med returen på den order som ska bytas. Vi krediterar din första order när vi får tillbaka returen. Byten kan ta upp till 2 veckor. 1 bytestillfälle per order ingår.
När du utnyttjar ångerrätten på en vara betalar vi tillbaka varans köpeskilling, du betalar returfrakten.
Returnera varorna till:
Roslagens Golv Östhammar AB
Fabriksvägen 13
742 34 Östhammar, Sverige
Reklamationer
Du har rätt att reklamera en skadad eller felaktig vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Eventuella fel på produkten ska reklameras inom 7 dagar från när felet upptäckts eller borde ha upptäckts av kunden. Vid synliga transportskador ska det fotograferas samt anmälas omgående till chauffören, noteras på fraktsedeln direkt vid mottagande samt meddelas oss skriftligt via mail. Skicka bilder på skadan vid reklamationen, så kan vi hantera den snabbare.
Skadad vara ska skickas tillbaka till oss om vi inte meddelar något annat. När vi får din reklamation skickar vi en retursedel för återsändande av varan. Vi ersätter inte varor som inte har reklamerats innan retur till oss.
Om vi godkänner reklamationen skickar vi en ny vara. Skulle varan vara slut återbetalar vi köpeskillingen och de fraktavgifter som du ev har haft i samband med reklamationen.
Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi följer nämndens rekommendation.
Personuppgiftspolicy
Hantering av personuppgifter
Vi lagrar de personuppgifter du ger oss vid beställning, retur, reklamation, service/reparation eller konversationer via telefon/brev/epost/Facebook. Uppgifterna används för att upprätthålla kundrelationen och uppdateras regelbundet. De kan även komma att användas för direkt marknadsföring från oss. Vi kommer dock aldrig att ge vidare uppgifterna till tredje part och du kan när som helst kontakta oss för att begära att bli glömd, begära ut personlig information och/eller välja att inte få några fler erbjudanden från oss. När du handlar från oss godkänner du också hanteringen av dina personuppgifter.
Personuppgifter vi samlar och vad de används till:
• Personnummer - används för att identifiera dig som unik person för leverans/betalning. Vi har inte tillgång till några personnummer, det går direkt till vår faktureringspartner.
• Förnamn – används för att kunna leverera din order
• Efternamn – används för att kunna leverera din order
• Adress – används för att kunna leverera din order
• Postnummer – används för att kunna leverera din order
• Ort – används för att kunna leverera din order
• Land – används för att kunna leverera din order
• E-postadress – används för att kunna skicka leveransbekräftelse, kvitto samt nyhetsbrev
• Mobiltelefonnummer – används för avisering av leverans samt direktkontakt vid problem med din order
Notera att betalningar sker via vår betalningsleverantör Klarna AB. Personuppgifter och kortuppgifter vad gäller betalningen ej lagras av oss.