Köpvillkor

KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR

Dessa Allmänna försäljningsvillkor gäller mellan Roslagens Golv Östhammar AB och kund när kunden beställer produkter från RoslagensExpress som sedan ska levereras till kunden.

1. PRODUKTER

RoslagensExpress erbjuder olika produkter som bl.a. framgår via RoslagensExpress's webbshop. Med ”ordinarie sortiment” avses produkter som kan beställas via webbshop och som inte är specialprodukter, kundunika artiklar, profilprodukter eller liknande produkter.

 

2. BESTÄLLNING

Beställning av produkter kan göras dygnet runt 365 dagar om året via RoslagensExpress webbshop - www.roslagensexpress.se. Det går även att lägga beställningar via RoslagensExpress kundcenter via telefon eller e-post. Vid fakturaköp ska betalningen vara oss tillhanda senast 30 dagar från fakturadatum för företag och privatpersoner. Vid försenad betalning tas påminnelseavgift á 50 kr samt dröjsmålsränta (18% årsränta). I vår webshop hittar man aktuella priser, kvantitet av produkter och bilder av produkter.

digital byrå göteborg bästa webbyrå seo byrå göteborg Sociala medier marknadsföring hjälp med facebook annonsering Reklamfilm företag entreprenör

3. LEVERANSTID

Beställningar som sker helgfri vardag före kl.12.00 fraktas nästa helgfria vardag. Beställningar som sker all annan tid(helgdag eller vardag efter kl. 12.00) behandlas som att beställningen gjorts nästkommande helgfria vardag före kl. 12.00. Kunden har inte rätt till någon ersättning för försenad leverans om detta inte särskilt avtalats.
 

4. PRISER

Priserna anges i SEK, inkl. moms.

  

5. RETUR/ÅNGERRÄTT

Kunden har alltid rätt att inom 30 dagar returnera köpta produkter som man inte vill behålla(ångerrätt). Ångerrätten gäller inte profilprodukter eller specialprodukter. Kontakta vår kundsupport för mer information angående en specifik produkter eller hygien artiklar även skydds artiklar Pga Corona virus.

Vid retur till oss på RoslagensExpress ska produkten återsändas i originalskick och i hel förpackning. För att mottaga en retursedel ska kunden ta i kontakt med RoslagensExpress kundservice. Returfrakten betalas av kunden. 

6. REKLAMATION

Eventuella fel på produkter ska reklameras inom 7 dagar från när felet upptäckts eller borde ha upptäckts av kunden. Vid synliga transportskador ska det anmälas direkt till chauffören och även noteras på fraktsedel direkt vid mottagande. Fel som inte reklamaeras inom ett år från det att produkten levererades till kund kan inte reklameras. Om skada på produkten är skedd ska kund kontakta RoslagensExpress kundservice samma dag som leveransen är skedd för reklamation av transportskador.